Červenec 2009

Fotky

29. července 2009 v 21:00
Soubor:Reichsparteitag 1935 mod.jpg

Soubor:Wuhan 1938 IJA.jpg

Soubor:Polish infantry in attack 1939.jpg

Soubor:Finn ski troops.jpg

Soubor:British prisoners at Dunkerque, France.jpg


Soubor:Nazi-parading-in-elysian-fields-paris-desert-1940.png

Soubor:Spitfire IIA P7666.jpg
Soubor:German paratroopers jumping From Ju 52s over Crete.jpg

Bleskovky 10.

28. července 2009 v 12:45 Soutěže
V jakém roce se konala bitva u Kurska ???

A, 1941
B,1943
C,1945

Anketa-2. světová válka

26. července 2009 v 12:24
Anketa


Už sem zde !

22. července 2009 v 16:25
Zdravim !
Už sem zde!

Bomby na Prahu

14. července 2009 v 19:16 Letadla
Do Neděle budu každý den na blog dávat článek jménem bomby na Prahu.

Leteckým bombardováním Prahy vyhrožoval ,,Tlusťoch" neboli říšský maršál Hermann Göring tehdy ještě československému prezidentovi Emilu Háchovi v noci ze 14. na 15. března 1939.Následujícího dne se zbytek Československé republiky ocitl po ,,ochranou Třetí říší".Počasí bylo takové, že nevzlétl ani jeden letoun československého letectva, nevzlétly ani bombardéry Luftwaffe.Její pozemní sledy však co nejrychleji obsazovaly československá letiště.Obě Pražská letiště, Ruzyně a Kbely, byla okupována již v dopoledních hodinách a po dalších více než šest let je Luftwaffe plně využívala.Praha tedy unikla osudu Varšavy, Rotterdamu, Londýna či Bělehradu a až do posledního roku války na ni nespadla jediná německá puma.To znamená, že se letadla nad Prahou neobjevila.Počátkem roku 1940 se na město a jeho okolí sypaly z pumovnic britských bombardérů letáky.Čtvrtá skupina britského bombardovacího letectva (Bomber Command) uskutečnila nad územím protektorátu od ledna do března 1940 v rámci operace ,,Nickel" nejméně čtyři shozy letáků.První z těchto akcí měla v noci 12. na 13. ledna za cíl Prahu, ale česky tištěné letáky se tehdy našly i na Lounsku.Obsahovaly informace o československém zahraničním odboji, o vzniku a činnosti Národního výboru československého v Paříži i o budování československé armády ve Francii.Poslední z ,,letákových" náletů na Prahu podnikly zastaralé bombardéry Whitley z letiště u francouzské Remeše v druhé polovině března 1940.Mimochodem : britští letci si pochvalovali nedostatečné zatemnění v protektorátu, což jim usnadňovalo orientaci.

Zítra: Mírně neklidné noční nebe

20.-24. červen 1943-Vzdušná válka,Německo/Itálie

14. července 2009 v 18:48 Letadla
Spojenci provedli první ,,kyvadlový" nálet.Britské bombardéry zaútočily na Friedrichshafen a pak pokračovaly dál do severní Afriky doplnit palivo.Při zpátečním letu do Británie zaútočily na námořní základnu v La Spezii v Itálii.

Články od vás

14. července 2009 v 18:10
Ještě jednou Dobrý den !
Články od vás jsou články které mně pošlete na e-mail kvhnb.blog@seznam.cz
TAK POSÍLEJTE všechny zajímavé články o 2. světové válce na e-mail!

CD Key do Ulead Videostudio 11 plus

14. července 2009 v 18:06
Dobrý den !
Kdyby někdo měl CD Key do Ulead videostudio 11 plus tak ať mi ho pošle na e-mail kvhnb.blog@seznam.cz díky!
Bude za to i odměna.Jako odměna bude diplom a 5 nejhezčích obrázků z 2. světové války na tapetu co mám.Takže kdyby někdo měl tak ať pošle!


Bleskovky 9.

14. července 2009 v 16:02 Soutěže
Co je Sd.Kfz.234/2 Puma

1, Tank
2, Samopal
3, Granát

Horor-2. světová válka

14. července 2009 v 14:38
Takže každé úterý budu psát hororový článek z 2. světové války.

Horor na minovém poli

Jmenuji se Bill.Když sem byl na vojně tak sem tam zažil hodně děsivých příhod teď vám řeknu první.
Když jsme dorazili na frontu byla noc všichni jsme měli hlad.Když sem vystoupil vyděl sem o ostnatý plot opřené tělo vojáka.,,Kdy dostaneme jídlo" ? ptal se jeden vojín.A velitel na to : Za chvíli má přijed po téhle cestě náklaďák s jídlem a pitím na celý týden !.Všichni koukali jak blázni protože kam ukázal velitel bylo minové pole.Asi za dvě a půl hodiny jsme v dálce viděli světla náklaďáku.Když k nám dojel ptali jsme se ho jak se sem tak v pohodě dostali ??? Oni na to, že je vedl jeden voják.My jsme ukázali na toho mrtvého na tom osnatém plotu.Řidič si ho prohlédl a řekl ,,Jo to je on ".Zeptali jsme se v kolik hodin je vedl, řidič odpověděl že asi před půl hodinou.Já řekl, že je to nesmysl že už tu minimálně tři hodiny leží.Když jsme se najedli a měli jít spát nikdo z nás neusnul.

Vytvoř si tričko s vlastním desingem !

14. července 2009 v 13:53
Vytvoř si tričko s vlastním desingem.Tuto možnost ti nabýzí blog.cz. ♦Zde !

Kvíz

13. července 2009 v 14:19
Dobrý den ! Ve čtvrtek na tomto blogu proběhne v 14:00 hod. kvíz o diplom.Máte šanci se do čtvrtka do 13:00 hod. zaregistrovat do komentářů.

Program:
Ve 14:00 hod. začne kvíz když někdo napíše odpovědi dá komentovat já pak počkám až všichni dopíšou a pak všechny komentáře zveřejním.
TAK SE REGISTRUJTE !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Každému za registraci udělám diplom ale jenom těm nebo tomu kdo dobře odpoví tak udělám Elitní diplom..


Klíčové osobnosti-Admirál Chester Nimitz

12. července 2009 v 12:17
Admirál Chester Nimitz (1885-1966) byl těstě po japonském útoku na Pearl Harbor v prosinci 1941 jmenován velitelem americké Pacifické flotily.Od dubna 1942 se stal velitelem všech námořních a leteckých sil v oblasti Pacifického oceánu.Díky americkým úspěchům v dešifrování nepřátelských rádiových kódovaných zpráv dokázal Nimitz odhalovat japonské plány v bitvě u Korálových ostrovů v květnu a bitvě u Midway v červnu a porazit je.Tyto akce dokázaly zabezpečit americkou námořní převahu v Pacifiku, protože při nich Japonci utržili velké ztráty na letadlových lodích.Nimitz pak pokračoval ve vedení série útoků na japonské námořní síly a podporoval operace typu ,,přeskakování z ostrova na ostrov", které vedly k tomu, že spojenci kontrolovali celou oblast Pacifického oceánu.Byl velkým obhájcem této strategie, jež posléze vrhla Japonce zpět přes oceán až do Japonska samotného.V roce 1944 byl povýšen na velkoadmirála a byl přítomen aktu podepsání japonské kapitulace v roce 1945.Jedna z jeho předností spočívala v tom, že byl schopen dosahovat svých cílů a prosazovat své myšlenky bez toho, že by se rozkmotřil se svými kolegy.

Přehled vojenských hodností britského královského letectva v době druhé světové války (s přibližným ekvivalentem):

11. července 2009 v 17:38
Marshal of the RAF (Mshl/RAF)armádní generálFlight Sergeant (F/Sgt)rotmistr
Air Chief Marshal (ACM)divizní generálSergeant (Sgt)četař
Air Marshal (AM)divizní generálCorporal (Cpl)desátník
Air Vice Marshal (AVM)brigádní generálLeading Aircraftman (LAC)svobodník
Air Commodore (ACom)Brigádní generálAircraftman No 1 Class (AC 1)vojín
Group Captain (G/Cpt)plukovníkAircraftman No 2 Class (AC 2)nováček
Wing Commander (W/Cdr)podplukovník
Squadron Leader (S/Ldr)major
Flight Lieutenant (F/Lt)kapitán
Flight Officer (F/O)nadporučík
Pilot Officer (P/O)poručík
Warrant Officer (W/O)praporčík

Skupině obvykle velel Air Vice Marshal, v čele křídla stál zpravidla Wing Commander, v čele peruti Squadron Leader a letce velel nejčastěji Flight Lieutenant.V čele sektorové základny nebo letiště stál nejčastěji plukovník-Group Captain.


Rok 1945

5. července 2009 v 11:56
Vtomto posledním roce války bylo Německo a Japonsko poraženo neutuchajícím přílivem letounů, tanků, lodí a mužů ve zbrani.Německá a japonská města byla devastována flotilami bombardérů, jejich armády byly obkličovány a pak vyhlazeny z povrchu zemského, a jejich válečné i transportní lodi byly potápěny či obkličovány v přístavech.Nemohly se už rovnat ekonomické síle Spojených států amerických a početní převaze sovětské Rudé armády.A nakonec válku s Japonskem ukončilo svržení atomových bomb.