Messerschmitt Bf 110C/D

12. května 2009 v 14:49
Typ Bf 110 byl těžký stíhací letoun, který poprvé vzlétl v květnu roku 1936 a vyráběl se po celou dobu druhé světové války v celkovém počtu asi 6000 strojů.Do výzbroje byl poprvé zařazen ve verzi Bf 110B se dvěma 700k (522kW) motory Junkers Jumo 210, ale po dokončení pouhých 45 strojů přišla verze Bf 110C se dvěma motory Daimler-Benz DB 601.Výroba stíhacích verzí Bf 110C-1 až C-3 dosáhla asi 1300 strojů, načež následovaly verze Bf 110C-4 až C-7 se zesíleným pancéřováním a výstrojí pro stíhací bombardovací a průzkumné úkoly.Bf 110D, vyráběný ve verzích D-1 až D-3, měl větší obsah palivových nádrží (vnitřních i podvěsných) pro roli doprovodného stíhacího, stíhacího bombardovacího a letounu pro doprovod námořních konvojů.Některé z nich byly později provizorně upraveny na noční stíhací a v této roli sloužily až do počátku roku 1943, kdy je nahradila pro tento účel stavěná verze E.Bf 110 se během bitvy o Británii ukázal jako velmi zranitelný ze strany menších a lehčích stíhacích letounů.

Země původu: Německo
Typ: (BfC-4) dvou/trojmístný těžký stíhací letoun
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama