Farman F.221 a F.222

26. května 2009 v 19:56
Prototyp bombardéru F.220.01 poprvé vzlétl v květnu 1932 a později byl přestavěn na dálkový poštovní letoun.Po něm následoval prototyp F.221.01, který se lišil hlavně překonstruovanými ocasními plochami, zcela uzavřenou přídí a spodním kulometným střelištěm, polozatažitelnou ,,popelnicí" místo původního otevřeného střeliště, a podstatně výkonnějšími motory.Dále přišlo 10 bombardérů F.221BN.5 se zesílenou obrannou výzbrojí a pak F.222BN.5 ve dvou verzích, 11 strojů F.222.1BN.5 se zatahovacím podvozkem a 24 strojů F.222.2BN.5 s prodlouženou přídí a záporným vzepětím konců křídel.Asi 29 letounů bylo ve výzbroji ještě v roce 1939 a až do pádu Francie působily v roli bombardérů, poté byly až do roku 1944 používány jako dopravní.

Země původu: Francie
Typ: (F.222.2BN.5) pětimístný těžký noční bombardovací letoun
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama