Curtiss P-40 Warhawk a Kittyhawk

21. května 2009 v 17:42
Výsledkem dalšího vývoje Modelu 81 byl Model 87 a motorem Packard V-1650 (Rolls-Royce Merlin) a prodlouženým trupem.Po prototypu XP-40F (přestavěném ze standardního draku P-40D) a třech YP-40F pro vojskové zkoušky následovalo 1310 stíhacích bombardovacích P-40F.K dalším hlavním verzím patří P-40K, což je P-40F s motorem V-1710-73 (1300 strojů s krátkým trupem), P-40L s redukovanou výzbrojí o dva křídelní kulomety (700 strojů), P-40M s motorem V-1710-81 (600 strojů), P-40N (odlehčená verze P-40L/M-5219 strojů) a nakonec P-40R, což bylo 300 přestavených letounů P-40F/L s novými motory.Také Britové nakoupili, nebo dostali na základě dohody Lend-Lease, letouny Kittyhawk Mk II až IV, odpovídající P-40F, K/M a N. Asi 2097 amerických letounů bylo odesláno do SSSR.

Země původu: USA
Typ: (P-40M) jednomístný stíhací a stíhací bombardovací letoun
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama