Polikarpov I-15

16. dubna 2009 v 16:07
Někdy počátkem roku 1933 zahájil Nikolaj Nikolajevič Polikarpov práce na I-15, který měl nahradit jeho stíhací dvojplošníky I-5 s lometým horním křídlem (což mělo zlepšit výhled pilota) a pohonem jedním hvězdicovým motorem Wright R-1820-F, dováženým v omezeném počtu z USA v očekávání zahájení licenční výroby jako M-25. I-15 (404 strojů se 480k/358kW motorem M-22 a 270 strojů s motorem M-25) byl zaveden do výzbroje v roce 1934.Tyto stroje doplnil a posléze nahradil I-15bis (jinak I-152), vyrobený v počtu 2408 strojů, z nichž mnohé sloužily v omezené míře ještě v době německého vpádu do SSSR v červnu roku 1941.I-15bis měl větší kapacitu palivových nádrží a dvojnásobnou palebnou sílu hlavňové výzbroje.

Země původu:SSSR
Typ:(I-15bis) jednomístný stíhací letoun
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama