Lockheed F-4 a F-5

16. března 2009 v 18:13
Lockheed P-38 často stál nezaslouženě ve stínu svých jednomotorových krajanů P-47 a P-51, osvědčil se ale jako vysoce účinný dálkový stíhací letoun na všech početných válčištích, kde byl nasazen.Jednou z často opomíjených rolí byl i fotoprůzkum (vyžadující rychlost a obratlost), který byl stejně důležitou součástí válečného úsílí jako stíhací squastrony.První fotoprůzkumnou verzí P-38 byl F-4, v podstatě neozbrojený P-38E se čtyřmi kamerami.Celkem jich bylo vyrobeno devadesát devět.Po nich následovala řada F-5.Z 1082 vyrobených P-38G jich bylo 181 přestavěno na fotoprůzkumné F-5A a 200 na F-5B. Těmito letouny bylo nakonec vyzbrojeno 33 squadrona některé zůstaly aktivní i po válce.

Země původu:USA
Typ: (F-5) jednomístný fotoprůzkumný letoun
Pohonná jednotky:dva 1600k (1193kW) vidlicové dvanáctiválce Allison V-1710-111/113
Výkony:max.rychlost 666 km/h (414 mph),doba stoupání do výšky 6095 m (20 000 ft) 7 min.,praktický dostup 13 410 m (44 000 ft),dolet 4184 km (2600 mil)
Výzbroj: žádná
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama