Kawasaki Ki-100letoun

19. března 2009 v 17:32
Typ Ki-61-II Kai byl potenciálně vynikajicí výškový letoun, pronásledovala jej však nespolehlivost a nízké tempo výroby vidlicového motoru Kawasaki Ha-140.Na podzim roku 1944 byla proto firma Kawasaki nucena skladovat množství draků pro nedostatek vhodných motorů, a tak provizorně zkombinovala drak Ki-61-II Kai s hvězdicovým motorem Mitsubishi Ha-112-II.Ten byl širší než Ha-140, ale podařilo se podivuhodně čistě spojit hvězdicový motor s úzkým trupem a první ze tří přestavěných prototypů prodělal vzdušný křest v únoru roku 1945.Následovalo 272 přestavěných a 118 nově vyrobených strojů, zavedených do výzbroje v březnu 1945 ve dvou provedeních, včetně Ki-100-Ib s kapkovitým překrytem kabiny.Ki-100 se rychle osvědčil jako nejlepší stíhačka japonského císařského armádního letectva.


Země původu:Japonsko
Typ:(Ki-100-Ia) jednomístný stíhací a stíhací bombardovací letoun
Výzbroj:dva pevné 20mm kanony v horní části přídě a dva pevné 12,7mm kulomety v křídlech,náklad pum na závěstnících 500 kg
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama