Březen 2009

Kawasaki Ki-100letoun

19. března 2009 v 17:32
Typ Ki-61-II Kai byl potenciálně vynikajicí výškový letoun, pronásledovala jej však nespolehlivost a nízké tempo výroby vidlicového motoru Kawasaki Ha-140.Na podzim roku 1944 byla proto firma Kawasaki nucena skladovat množství draků pro nedostatek vhodných motorů, a tak provizorně zkombinovala drak Ki-61-II Kai s hvězdicovým motorem Mitsubishi Ha-112-II.Ten byl širší než Ha-140, ale podařilo se podivuhodně čistě spojit hvězdicový motor s úzkým trupem a první ze tří přestavěných prototypů prodělal vzdušný křest v únoru roku 1945.Následovalo 272 přestavěných a 118 nově vyrobených strojů, zavedených do výzbroje v březnu 1945 ve dvou provedeních, včetně Ki-100-Ib s kapkovitým překrytem kabiny.Ki-100 se rychle osvědčil jako nejlepší stíhačka japonského císařského armádního letectva.


Země původu:Japonsko
Typ:(Ki-100-Ia) jednomístný stíhací a stíhací bombardovací letoun
Výzbroj:dva pevné 20mm kanony v horní části přídě a dva pevné 12,7mm kulomety v křídlech,náklad pum na závěstnících 500 kg

Heinkel He 112

18. března 2009 v 17:16
Typ He 112 byl soupeřem Bf 109 v boji o zakázku na první stíhací jednoplošník německého letectva.Heinkel byl poměrně pokročilý a první z celkem 12 prototypů vzlétl v létě roku 1935.Během trvání programu bylo odzkoušeno množství různých řešení pohonných jednotek, trupu,křídel a ocasních ploch.Luftwaffe posléze zvolila Bf 109,ale stíhačka firmy Heinkel učinila na německé ministerstvo letectví takový dojem, že objednalo 43 předsériovích letounů He 112B-O,které v roce 1938 působily u jedné stíhací perutě.Sedmnáct z nich bylo vysláno do Španělska k vyzkoušení v boji,načež 15 zbylých strojů bylo přenecháno nacionalistickým vzbouřencům.Z ostatních prodalo Německo po 13 letounech Japonsku a Rumunsku, které získalo také 11 za 13 sériovích He 112-1 a používalo je až do roku 1942.Několik letounů obdrželo také Madarsko.

Země původu:Německo
Typ:(He 112B-1) jednomístný stíhací a stíhací bombardovací letoun

Lavočkin LaGG-1 a LaGG-3-letoun

18. března 2009 v 15:58
Letoun LaGG-1 byl jedním z několika nových stíhacích jednoplošníků, jejichž vývoj zadaly sovětské úřady v roce 1939 ve snaze modernizovat sovětské letectvo v době prohlubování evropské krize.Byl to moderní stíhací jednoplošník a nízko posazeným křídlem, uzavřenou kabinou a zatahovacím podvozkem, s dřevěným drakem, aby se zužitkovala hojnost tohoto materiálu v SSSR.Prototyp poprvé vzlétl v březnu roku 1940 a zkoušky ukázaly slušnou rychlost, ale slabé zrychlení,stoupavost,dolet,dostup a především ovladatelnost.Přesto však byla urychleně zahájena jeho sériová výroba do podzimu roku 1941 bylo dokonšeno ne méně než 100 stojů přechodné verze LaGG-1 a 6427 poněkud vylepšených LaGG-3.Tyto letouny pomohly za obrovských ztrát Sovětskému svazu přežít německý vpád v roce 1941.

Země původu:SSSR
Typ:(LaGG-3) jednomístný stíhací a stíhací bombardovací letoun

3.-15. ledna 1941-Afrika,Libye

17. března 2009 v 21:04
Přejmenovaný XIII.sbor nazývaný nyní Středovýchodní síly generála sira Archibalda Wavella za vzdušné a námořní podpory pokračoval ve své ofenzívě na Kyrenaiku.V první australské pozemní akci války provedla australská 6.divize útok na Bardii ležící těsně za libyjsko-egypskými hranicemi.Patnáctého ledna ji dobyla,získala při tom asi 70 000 italských zajatců a ukořistila velké množství dalšího vybavení.

Spitfire Mk IX a XVI-letoun

17. března 2009 v 20:50
Spitfire Mk IX byl zaveden do výzbroje v červnu roku 1942 jako předpokládaný prozatímný typ, který měl zábránit pustošivým náletům ve stylu udeř a uteč, jimiž sužovaly jižní Anglii focke-wulfy Fw 190.Stal se ale jednou z nejúspěšnějších verzí spitfiru vůbec.V podstatě šlo o drak Spitfire Mk VC(Spitfire Mk se dvěma kanony a dvěma kulomety a s pumovými závěsníky) s výkonnějším motorem řady Merlin 60.Výroba verze Spitfire Mk IX dosáhla celkem 5665 strojů v provedením pro malé,střední a velké výšky, jak byly zavedeny od Spitfire Mk V.Spitfire LF.Mk XVI (1054 stojů) měl 1580k (1178kW) motor Packard Merlin 266.Existovaly také verze Spitfire PR.Mk IX, X a XI, které nahradily starší fotoprůzkumné přestavby spitfirů:PR.Mk IX byla přestavba z Mk IX,ale 16 a 471 strojů PR.Mk X a XI byly nově vyrobené stroje s motory Merlin 61, 63 nebo 70.

Země původu:Spojené království
Typ:(Spitfire F.Mk IX) jednomístný stíhací a stíhací bombardovací letoun
Výzbroj:dva pevné 20mm kanony a čtyři pevné 303 kulomety v křídlech náklad pum na závěsnících 454 kg (1000-Ib)


Lockheed F-4 a F-5

16. března 2009 v 18:13
Lockheed P-38 často stál nezaslouženě ve stínu svých jednomotorových krajanů P-47 a P-51, osvědčil se ale jako vysoce účinný dálkový stíhací letoun na všech početných válčištích, kde byl nasazen.Jednou z často opomíjených rolí byl i fotoprůzkum (vyžadující rychlost a obratlost), který byl stejně důležitou součástí válečného úsílí jako stíhací squastrony.První fotoprůzkumnou verzí P-38 byl F-4, v podstatě neozbrojený P-38E se čtyřmi kamerami.Celkem jich bylo vyrobeno devadesát devět.Po nich následovala řada F-5.Z 1082 vyrobených P-38G jich bylo 181 přestavěno na fotoprůzkumné F-5A a 200 na F-5B. Těmito letouny bylo nakonec vyzbrojeno 33 squadrona některé zůstaly aktivní i po válce.

Země původu:USA
Typ: (F-5) jednomístný fotoprůzkumný letoun
Pohonná jednotky:dva 1600k (1193kW) vidlicové dvanáctiválce Allison V-1710-111/113
Výkony:max.rychlost 666 km/h (414 mph),doba stoupání do výšky 6095 m (20 000 ft) 7 min.,praktický dostup 13 410 m (44 000 ft),dolet 4184 km (2600 mil)
Výzbroj: žádná

Odkaz 3.

16. března 2009 v 17:12
jedna stránka o tancích je :www.tankovyprapor.blog.cz



Bleskovky 2.

15. března 2009 v 10:57
1, za 2. světové války byl vůdcem SSSR

pošlete to na e-mail kvhnb.blog@seznam.cz
nezapomente na své jméno a čekejte na diplom

Diplom za bleskovky 1.

15. března 2009 v 10:33

Odkaz 2.

14. března 2009 v 20:44
jedna dobra stránka kde si můžeš obědnat:uniformu a další doplnky:www.textiler.cz

Anketa

14. března 2009 v 14:08
Hraješ airsoft?

T-26 lehký pěchotní tank

14. března 2009 v 9:14 | Matěj
Koncem 20.let zahájila Rudá armáda přezbrojení svých tankových útvarů.Stejně jako většina ostatních armád si pro podporu pěchoty zvolila pomalé pěchotní tanky.Vývoj domácího typu byl ovšem neúspěšný, nahradila ho proto kopie britského 6tunového tanku Vickers typ E, označená T26.První stroje, které dorazily roku 1930 do Sovětského svazu, dostaly označení T26A-1.První vyrobené kusy byly přímé kopie britských tanků.Byla to jednoduchá a robustní vozidla vyráběná převážně nýtováním.První provedení T26A(T26 model 1931)nahradilo mírně vylepšené T26B(T26 model 1933).To bylo až do roku 1941 nejvyráběnějším sovětským tankem.Do roku 1936, kdy byla výroba zastavena,se vyrobilo kolem 5500 vozidel.Poté ho nahradil T26S model 1937.V porovnání s předchozími stroji se vyznačoval řadou změn.Byl vyzbrojen kanónem ráže 45mm, kterým byly vyzbrojeny i pozdější verze 1933.Věž zcela nové konstrukce byla zhotovena pouze svařováním, které se poprvé použilo na modelu T26B-2.Tento výrobní postup byl zvolen na základě zkušeností z pohraničních válek s Japonci, kteří v letech 1934-35 obsadili hranice s Mongolskem a Mandžuskem.Tehdy se zjistilo, že po zásahu nýtovaného pancíře se nýty uvolňují,létají uvnitř tanku a ohrožují tak osádku.Svařovaný pancíř tyto potíže netrápily.Během své existence podstoupily tanky T26 v továrnách nebo u vojsk mnoho změn.Ty směřovaly většinou k zesílení pancíře a výzbroje.Z mnoha různých účelových verzí byly nejpočetnější plamenometné tanky OT(ogněmjotnyj tank).Nejstarší z nich byl OT26, poslední OT 133.Většina provedení měla hubici plamenometu umístěnou ve věži, místo kanónu.Později bylo možné použít obě zbraně současně.Vznikly také mostní tanky(ST26)a verze vybavená 76,2mm houfnicí pro blízkou podporu pěchoty.Dalšími variantami byla velitelská vozidla T26A-4(U) a T26B-2(U).Výroba všech těchto typů i standartního tanku byla zastavena roku 1941, kdy německá armáda dobyla většinu sovětských výrobních kapacit.Výroba již nikdy nebyla obnovena, neboť nové továrny se soustředily především na tanky T34.Přesto do té dobyvzniklo na 12000 kusů všech provedení.Během první fáze operace Barbarossa se tak stal nejpočetnějším sovětským tankem.Před válkou byl používán během Zimní války s finskem a občanské války ve Španělsku.Po roce 1941 bylo však mnoho těchto tanků zničeno nebo ukořistěno německými vojáky.Mnoho z nich bylo následně přestaveno na dělostřelecká stanoviště nebo samohybná děla.Němci totiž měli velkou nouzi o speciální účelová vozidla.Celkově byl sice tank T26 již roku 1941 zastaralý a málo účinný, na druhou stranu se díky němu rozvinula masová výroba sovětských tanků, využitá i při výrobě dalších typů.

Země původu-SSSR

Bleskovky 1.

14. března 2009 v 9:08
1, byl zástupce Adolfa Hitlera v Praze
2, zemřel roku 1942
3,Jeho jméno začíná na R a příjmení na H

napište mi na e-mail kvhnb.blog@seznam.cz
k tomu napište své jméno a čekejte na diplom
až vám ho sem dám